Saturday 26 February 2011

Doa untuk mudah dapat parking


Doa ni kakak saya yang ajarkan...dia kate kalau kita baca doa ni InsyaAllah pasti dapat tempat parking dengan mudah dengan syarat  doa ni mesti dibaca dengan penuh yakin. Emm...satu pengatahuan baru buat saya yang kurang pengetahuan dalam bidang  ni.Saya tanya kakak kalau tempat yang selalu sibuk,yang selalu banyak kereta, kalau kite baca ayat ni  mudah jugak ke nak dapat parking? Kakak kate cuba lah.(dalam hati dah tanam hajat nak cuba baca ayat ni di tempat yang sibuk). Suatu hari ditakdirkan saya ada urusan penting yang harus saya selesaikan di bank, saya pegi dengan seorang kawan...bile sampai je,mak aii banyaknya kereta...suasana time tu sangat-sangat la sibuk..kereta bersusun-susun...maka berputar-putarlah kami mencari tempat parking..tiba-tiba teringat dekat doa yang kakak ajarkan..apa lagi dengan sepenuh hati  terus mulut ni terkumat-kamit baca doa..huhuhu..tp tak nampak gak la parking kosong. Sebab dah tak jumpa parking saya pon terpaksa la buat double parking..saya suruh member tolong alihkan kalau-kalau ade kereta yang nak kuar..(nasib baik kawan saya tu ade lesen..hehehe..thanks my friend) tak sampai 5minit saya dalam bank ..kawan saya call,die kate die nak pegi kfc jap..kereta die dah parking dekat dengan bank yang saya berurusan tu..kuar-kuar je dah bleh nampak kereta...Subhanallah..saya terus terdiam..kalau nak ikut logik akal tak mungkin boleh dapat parking dengan mudah masa tu..mungkin berkat doa yang saya baca tu lah Allah telah permudahkan. Sekarang ni saya dah jadikan doa ni sebagai satu amalan...time nak cari parking je mesti saya baca doa ni..kompem dapat ..dengan syarat kite mesti sabar dan yakin. InsyaALLAH.


No comments:

Post a Comment